عام

حنان مطاوع: الأمومة غيرتني وحبي لابنتي «مسحني بأستيكة»

[ad_1]

علاقات و مجتمع

قالت الفنانة حنان مطاوع، إن تجربة الأمومة غيرتها بشكل كُلي، «درجة من درجات الحب فوق تصوري»، لافتة إلى أن الحب كان يقتصرا على زوجها ووالدتها فقط ولكنها دخلت قصة حب جديدة من نوع خاص، «كنت قبل كدة فاكرة إني جبت أقصى الحب، مع ماما وأمير، لكن دة مستوى تاني، وبحسه برا أركان القلب، أنا مش قادرة استوعبه، ولما كنت بتكلم عن (آماليا) أول شهرين مكنش لسة الموضوع متضح، لكنه إحساس عظيم ورائع وكم الإثار أنك تفكر في حد طول الوقت أكن الواحد اتمسح بأستيكة، المهم راحتها مش راحتي».

وسردت كواليس مسلسل «ونوس»، قالت «مطاوع»، خلال لقاء ببرنامج «top trending»، المذاع على شاشة قناة ten، إن دورها في المسلسل كان مختلف للغاية، «بعد لما خلصنا قبلها بسنة مسلسل دهشة، كلمنى المخرج شادي الفخراني، قالي أنا داخل مشروع مع أستاذ يحيى، طرت من الفرحة، بس قالي مش عارفة هترضي ولا لا، فقولتله لية يا شادي القفلة دي؟ هو الدور وحش للدرجة دي ولا كومبارس، فلما قريت لقيت شخصية محيرة».

وتابعت: «هي كانت شخصية سلبية طول الوقت، وصراعاتها داخلها ومتخيلة كل اللي حواليها متآمرين ضدها، ودة كان ومحير إن هعمله إزاي، بس تحديت وقولت هعمله لأنه فرصة كبيرة متترفضش، وبعد ما المسلسل خلص تعبت».

وكشفت كواليس أحد المشاهد: «كان فيه مشهد بحضر فيه الجن، ودة كلام برا فلسفتي أنا وقناعاتي، بس مكنتش خايفة من الكلام دة لأن مش مقتنعة به، الواحد متحصن بربنا وخلاص، لكن كنت ساعتها نرمين مش حنان فلازم كنت أصدق، كان قلبي هيقف فيه وجسمي كله أتخشب». 

وتشترك الفنانة حنان مطاوع «القاهرة كابول» وبمجرد طرح بوستر مسلسل، حقق رواجا كبيرا بين رواد السوشيال ميديا، وذلك بسبب اللوكات الغريبة للأبطال، وخاصة طارق لطفي، الذي ظهر بلحية وشكل غريب عن مظهره الذي اعتاد الجمهور عليه، وربط عدد من الفنانين بين شخصيته وشخصية «بن لادن»، وتستعرض «الوطن» أبطال وقصة مسلسل «القاهرة كابول» الذي سيعرض في شهر رمضان 2021.

المسلسل بطولة خالد الصاوي، طارق لطفي، نبيل الحلفاوي، حنان مطاوع، فتحي عبدالوهاب، سامح السيد، سميرة الأسير، محمود الشرقاوي، خالد كمال، كريم قاسم سرور، شيرين، حسني شتا، معتز هشام، مايا طلام، وكريم سامي، ويشارك عدد من ضيوف الشرف في المسلسل منهم أحمد رزق، تأليف عبدالرحيم كمال، ومن إخراج حسام علي.



[ad_2]
:

علاقات و مجتمع

حنان مطاوع

قالت الفنانة حنان مطاوع، إن تجربة الأمومة غيرتها بشكل كُلي، «درجة من درجات الحب فوق تصوري»، لافتة إلى أن الحب كان يقتصرا على زوجها ووالدتها فقط ولكنها دخلت قصة حب جديدة من نوع خاص، «كنت قبل كدة فاكرة إني جبت أقصى الحب، مع ماما وأمير، لكن دة مستوى تاني، وبحسه برا أركان القلب، أنا مش قادرة استوعبه، ولما كنت بتكلم عن (آماليا) أول شهرين مكنش لسة الموضوع متضح، لكنه إحساس عظيم ورائع وكم الإثار أنك تفكر في حد طول الوقت أكن الواحد اتمسح بأستيكة، المهم راحتها مش راحتي».

وسردت كواليس مسلسل «ونوس»، قالت «مطاوع»، خلال لقاء ببرنامج «top trending»، المذاع على شاشة قناة ten، إن دورها في المسلسل كان مختلف للغاية، «بعد لما خلصنا قبلها بسنة مسلسل دهشة، كلمنى المخرج شادي الفخراني، قالي أنا داخل مشروع مع أستاذ يحيى، طرت من الفرحة، بس قالي مش عارفة هترضي ولا لا، فقولتله لية يا شادي القفلة دي؟ هو الدور وحش للدرجة دي ولا كومبارس، فلما قريت لقيت شخصية محيرة».

وتابعت: «هي كانت شخصية سلبية طول الوقت، وصراعاتها داخلها ومتخيلة كل اللي حواليها متآمرين ضدها، ودة كان ومحير إن هعمله إزاي، بس تحديت وقولت هعمله لأنه فرصة كبيرة متترفضش، وبعد ما المسلسل خلص تعبت».

وكشفت كواليس أحد المشاهد: «كان فيه مشهد بحضر فيه الجن، ودة كلام برا فلسفتي أنا وقناعاتي، بس مكنتش خايفة من الكلام دة لأن مش مقتنعة به، الواحد متحصن بربنا وخلاص، لكن كنت ساعتها نرمين مش حنان فلازم كنت أصدق، كان قلبي هيقف فيه وجسمي كله أتخشب». 

وتشترك الفنانة حنان مطاوع «القاهرة كابول» وبمجرد طرح بوستر مسلسل، حقق رواجا كبيرا بين رواد السوشيال ميديا، وذلك بسبب اللوكات الغريبة للأبطال، وخاصة طارق لطفي، الذي ظهر بلحية وشكل غريب عن مظهره الذي اعتاد الجمهور عليه، وربط عدد من الفنانين بين شخصيته وشخصية «بن لادن»، وتستعرض «الوطن» أبطال وقصة مسلسل «القاهرة كابول» الذي سيعرض في شهر رمضان 2021.

المسلسل بطولة خالد الصاوي، طارق لطفي، نبيل الحلفاوي، حنان مطاوع، فتحي عبدالوهاب، سامح السيد، سميرة الأسير، محمود الشرقاوي، خالد كمال، كريم قاسم سرور، شيرين، حسني شتا، معتز هشام، مايا طلام، وكريم سامي، ويشارك عدد من ضيوف الشرف في المسلسل منهم أحمد رزق، تأليف عبدالرحيم كمال، ومن إخراج حسام علي.



[ad_2]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *